Onze website gebruikt cookies. Gelieve uw cookievoorkeuren hieronder in te stellen. Functionele cookies zijn nodig om te garanderen dat de website naar behoren werkt en kunnen niet geweigerd worden. Lees voor meer informatie ons Cookiebeleid en Privacy Policy.
Meer details
Minder details

Functionele cookies

Cookies die nodig zijn om te garanderen dat de website naar behoren werkt, bijvoorbeeld: informatie doorgeven naar de volgende pagina bij het kopen van een contract of het opslaan van uw voorkeuren zoals taal- en browserinstellingen.

Analytische cookies

Cookies die ons toelaten om inzichten te genereren in het gebruik van onze website. Op deze manier kunnen we zorgen voor een continue optimalisatie van de website. De verzamelde gegevens bevatten nooit persoonlijk identificeerbare informatie.

Advertentiecookies

Cookies die ons in staat stellen te weten hoeveel en welke specifieke advertenties u heeft gezien en/of waarop u geklikt heeft. We volgen ook of een advertentie ertoe heeft geleid dat u een product van Europ Assistance heeft gekocht. Op basis van uw acties op de website kunnen we relevante aanbiedingen tonen op websites van derden.

Even geduld... Partnerzone Jobs Blog FAQ

Moet ik bij een aanvraag voor terugbetaling van medische kosten eerst contact nemen met mijn ziekenfonds?

Hebt u medische kosten gehad in het buitenland?

Europ Assistance uw kosten vergoeden na tussenkomst van uw ziekenfonds (verplichte en bijkomende ziekteverzekering) of van elke andere ziekteverzekering.

Daarom vragen we u eerst de documenten die verband houden met uw medische kosten voor te leggen aan uw ziekenfonds. Het is best om er zelf altijd een fotokopie van te bewaren.


Na de terugbetaling (of weigering) van uw ziekenfonds, kan u ons dan het resultaat van uw aanvraag én de originele documenten bezorgen zodat wij het dossier op onze beurt kunnen behandelen.

Als uw ziekenfonds de terugbetaling weigert, stuur ons dan het attest van weigering met de originele documenten via de post naar

Europ Assistance
Dienst Claims

Kantersteen 47

1000 Brussel


In geval van hospitalisatie dient u onze bijstandsdienst zo vlug mogelijk te contacteren. In dat geval zullen wij de hospitalisatiekosten rechtstreeks ten laste nemen.

Gelieve steeds uw bankrekeningnummer alsook e-mail adres te vermelden bij uw vraag tot terugbetaling.