MediCall - Jaarlijkse Medische Bijstand

MediCall

Toegang tot deskundig medisch tele-advies en diensten aan huis. Geniet van 24/7 persoonlijk gezondheidsadvies, waar u zich ook bevindt!

Nu kopen

Voornaamste waarborgen en uitzonderingen

  • Onbeperkte toegang tot de dienst medische advies
  • Transport na een ongeval of ziekte
  • Management en follow-up van uw medisch dossier
  • Huisbezorging van maaltijden, boodschappen en medicijnen
  • Niet -Belgische inwoners
  • Geen vervanging voor medische consultatie
  • Care Manager diensten beperkt tot 18 uur per dossier

PRESTATIES IN DETAIL

Verzekeringsbeperkingen MediCall

  • Het medisch teleadvies laat in geen geval toe om een medische diagnose te stellen, een medisch voorschrift te verlenen of een medische handeling te stellen, en vervangt geen directe of indirecte medische raadpleging.
  • De arts of verpleegkundige kan u, indien nodig, een telefonische medische opvolging aanbieden, dit 1 keer per dag, gedurende een periode van maximaal 21 dagen ( met uitzondering van zondag en feestdagen)
  • De prestaties van de Care Manager worden uitgevoerd op advies van uw behandelende geneesheer, door middel van een medisch attest dat verklaart dat u in een hulpbehoevende toestand van minimum 4 dagen verkeert of ten gevolge van een hospitalisatie van minimum 3 dagen.
  • De tussenkomst van de Care Manager is beperkt tot 18 uur maximum per dossier
  • Tussenkomst in het medisch transport ten gevolge van een ziekte of hospitalisatie, tot maximum € 50 na tussenkomst van uw ziekenfonds, met een maximum van 5 transporten per dossier
  • 1 transport van kinderen of kleinkinderen per dossier
  • Vervoer en verblijfskosten van uw hond of kat naar een dierenpension naar keuze, maximum 10 dagen en € 25/dag. Of enkel het vervoer van uw huisdier naar een persoon naar keuze, transportkosten met een maximum bedrag van € 125.

Teleadvies

  • Onbeperkte toegang tot onze dienst medisch teleadvies
  • Contact met een arts of verpleger
  • Indien nodig, gedurende 21 dagen telefonische opvolging, dit 1x per dag (met uitzondering van zondag en feestdagen)

Tussenkomst van de Care Manager

  • Beheer en opvolging van uw dossier
  • Organisatie van de nodige diensten wanneer u hulpbehoevend verklaard wordt
  • Bezoek aan huis van de Care Manager indien nodig

Het organiseren van diensten

  • Medisch transport
  • Vervoer en opvang van uw kinderen of kleinkinderen
  • Bijstand aan uw huisdieren (honden/katten)
  • Poetshulp/thuishulp
  • Levering van maaltijden aan huis
  • Levering van persoonlijke en allernoodzakelijkste voorwerpen in het ziekenhuis
  • Bezoek aan de gehospitaliseerde persoon
  • Boodschappendienst
  • Levering van geneesmiddelen aan huis
  • Levering van medisch materiaal

Psychologische hulp

  • Regeling en tussenkomst (5 sessies max)
  • Afspraak met psycholoog

Hulp m.b.t. informatica, visuele of auditieve hulp

  • Tussenkomst binnen de 48u door specialist
  • De aankoop- of huurkosten, installatiekosten of abonnement blijven voor uw rekening.

Het organiseren van specifieke diensten aan huis

  • Het organiseren van diensten aan huis zoals kapper, pedicure of kinesist
  • De kosten hieraan verbonden blijven voor uw rekening

Klusjes en diensten

  • Wij brengen u in contact met vakmensen
  • De kosten hieraan verbonden blijven voor uw rekening

Stel uw verzekering samen

Begindatum van het contract

Aantal personen

Aantal te verzekeren personen
1
Totaal:
€ 49
 / jaar
Uw gegevens invullen
Totaal:
€ 49
 / jaar

PRESTATIES IN DETAIL

Verzekeringsbeperkingen MediCall

  • Het medisch teleadvies laat in geen geval toe om een medische diagnose te stellen, een medisch voorschrift te verlenen of een medische handeling te stellen, en vervangt geen directe of indirecte medische raadpleging.
  • De arts of verpleegkundige kan u, indien nodig, een telefonische medische opvolging aanbieden, dit 1 keer per dag, gedurende een periode van maximaal 21 dagen ( met uitzondering van zondag en feestdagen)
  • De prestaties van de Care Manager worden uitgevoerd op advies van uw behandelende geneesheer, door middel van een medisch attest dat verklaart dat u in een hulpbehoevende toestand van minimum 4 dagen verkeert of ten gevolge van een hospitalisatie van minimum 3 dagen.
  • De tussenkomst van de Care Manager is beperkt tot 18 uur maximum per dossier
  • Tussenkomst in het medisch transport ten gevolge van een ziekte of hospitalisatie, tot maximum € 50 na tussenkomst van uw ziekenfonds, met een maximum van 5 transporten per dossier
  • 1 transport van kinderen of kleinkinderen per dossier
  • Vervoer en verblijfskosten van uw hond of kat naar een dierenpension naar keuze, maximum 10 dagen en € 25/dag. Of enkel het vervoer van uw huisdier naar een persoon naar keuze, transportkosten met een maximum bedrag van € 125.

Teleadvies

  • Onbeperkte toegang tot onze dienst medisch teleadvies
  • Contact met een arts of verpleger
  • Indien nodig, gedurende 21 dagen telefonische opvolging, dit 1x per dag (met uitzondering van zondag en feestdagen)

Tussenkomst van de Care Manager

  • Beheer en opvolging van uw dossier
  • Organisatie van de nodige diensten wanneer u hulpbehoevend verklaard wordt
  • Bezoek aan huis van de Care Manager indien nodig

Het organiseren van diensten

  • Medisch transport
  • Vervoer en opvang van uw kinderen of kleinkinderen
  • Bijstand aan uw huisdieren (honden/katten)
  • Poetshulp/thuishulp
  • Levering van maaltijden aan huis
  • Levering van persoonlijke en allernoodzakelijkste voorwerpen in het ziekenhuis
  • Bezoek aan de gehospitaliseerde persoon
  • Boodschappendienst
  • Levering van geneesmiddelen aan huis
  • Levering van medisch materiaal

Psychologische hulp

  • Regeling en tussenkomst (5 sessies max)
  • Afspraak met psycholoog

Hulp m.b.t. informatica, visuele of auditieve hulp

  • Tussenkomst binnen de 48u door specialist
  • De aankoop- of huurkosten, installatiekosten of abonnement blijven voor uw rekening.

Het organiseren van specifieke diensten aan huis

  • Het organiseren van diensten aan huis zoals kapper, pedicure of kinesist
  • De kosten hieraan verbonden blijven voor uw rekening

Klusjes en diensten

  • Wij brengen u in contact met vakmensen
  • De kosten hieraan verbonden blijven voor uw rekening

Precontractuele informatie

IPID fiche

Algemene Voorwaarden

Precontractuele informatie


De IPID bevat een samenvatting van de voornaamste waarborgen. Voor een volledig en gedetailleerd overzicht, verwijzen we u naar de algemene voorwaarden. Alvorens te onderschrijven, gelieve kennis te nemen van de algemene voorwaarden en de IPID-documenten. Voor al je vragen kan je ook telefonisch contact opnemen met onze klantendienst via het nummer +32 (0)2 541 91 91. De verzekering van Europ Assistance onderworpen aan het Belgisch Recht.
Iedere beslissing om de verzekering te onderschrijven, moet gebaseerd zijn op een uitgebreid onderzoek van de infofiche en de algemene voorwaarden. Deze documenten zijn gratis beschikbaar op onze website of in onze kantoren.
In geval van klacht, kunt u contact opnemen met Europ Assistance ter attentie van de Complaints Officer, Cantersteen 47, 1000 Brussel, complaints@europ-assistance.be. Als u niet tevreden bent, kunt u contact opnemen met de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman.as), de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel, www.ombudsman-insurance.be
Europ Assistance Belgium, TVA BE 0738.431.009 RPM Brussel, Cantersteen 47, 1000 Brussel, Belgisch filiaal van Europ Assistance SA, een verzekeraar naar Frans recht met maatschappelijke zetel op 2 rue Pillet-Will, 75009 Paris, France (451 366 405 RCS Nanterre)